گریبان دریده

من محمد رضا کریمی متخلص به بردیا دانشجوی رشته ی فقه و حقوق هستم . نظر یادتون نره . برام اس ام اس بزنید ممنون میشم . 09363390131

گریبان دریده

من محمد رضا کریمی متخلص به بردیا دانشجوی رشته ی فقه و حقوق هستم . نظر یادتون نره . برام اس ام اس بزنید ممنون میشم . 09363390131

هرچه می‌خواهد دل تنگت، بگو!

در این روزگار وانفسا، آنقدر دلها تنگ است که اگر بخواهی دلتنگی‌ها را بنویسی، صدها هزار بیت مثنوی می‌شود. گاهی که روی سخت زندگی، مرا آشفته می‌کند و هیچ مأمنی ندارم، جز آغوش گرم خدا. به هیچ جا امیدی ندارم، جز درگاه او. او که مهربان است و چه زیبا، من نامهربان را دوست دارد و می‌پذیرد. آه، خدایا! پس چرا از تو غافلم؟ تو هیچ‌گاه رازهایم را برملا نساختی و رسوایم نکردی. می‌شود به تو اعتماد کرد، آن هم اعتقاد مطلق. در حالیکه اگر به انسان‌های خاکی اینگونه اعتماد کنیم، ابلهیم! تو مرا آنگونه که هستم، دوست داری. چه زیبا، چه زشت، چه فقیر، چه ثروتمند، چه باسواد و چه بی‌سواد. ولی غیر تو، همه، مرا مشروط می‌خواهند. صاحبا! چندی است که به مطلبی می‌اندیشم:اگر مسلمان نبودم و تو را نمی‌شناختم، چه بر سرم می‌آمد؟ وقتی آزرده‌خاطر و ملول بودم، چه کسی را صدا می‌کردم؟ اگر قرآنت را ندیده بودم، با خواندن کدام کتاب، آرامش می‌یافتم؟ کاش می‌شد که درد درونم را به هیچ‌کس جز تو نگویم. کاش قلبم، مالامال از عشق تو شود، تا بعد از این، نه از سر نیاز، بلکه از سر اخلاص و عشق، به سوی تو آیم و تو را بخوانم. چشمهایم را بر زرق و برق دنیا ببند تا تنها تو را ببینم. چون هرگاه خود را غرق در دنیا کردم، آرامش از من دور شد. آخر هرچه می‌دویدم، به انتهای آرزوهایم نمی‌رسیدم. من، خسته بودم و جاده‌ی آرزوهای رنگارنگم، بسی دراز و طولانی. بی‌درنگ، به یاد تو می‌افتم و می‌خواستم از آن همه چیز، دل بکنم و به سوی تو آیم. اما رشته‌ی تعلّقات، محکم‌تر از آن بود که بتوانم یکباره به سویت پرواز کنم. باید آرام و پیوسته رفت. باید آرام و پیوسته، خود را از بند تعلّقات رها کرد. چون در پیشگاه تو، باید خود بود؛ خود خالص و تنها، به دور از آلودگی‌ها. پس، دستم را بگیر و رهایم مکن؛ که بی کمک تو، هیچم. بارالها! به امید تو، بار سفر بستم. امید این مسافر را ناامید مکن!
نظرات 5 + ارسال نظر
مصطفی پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:55 ق.ظ http://khatameousia.blogfa.com/

سلام منم اومدم یه وبلاگ تازه زدم عزیز بیا کمی کن و منو لینک کن آخه مطلبش بد نیست لینکت کردم

منو با اسم " خاتم اوصیا " لینکک کن ;-)

نازنین راستین چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:47 ب.ظ http://tanhamvakhasteh.persianblog.ir

سلام
وبلاگ قشنگی داری بهت تبریک میگم
میشه از مطالبت استفاده کنم؟

محمدمهدی بیکی پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:58 ب.ظ http://mohamadmehdibeiky.blogfa.com

رضا جان سلام.وبلاگ قشنگی داری بهت تبریک میگم راستی کاش میشد توهم از تعزیه خونیت یه کم مطلب می نوشتی .در ضمن از حسن توجهت به وبلاگ تعزیه میبد ممنونم.موفق وسربلند باشی.

محمدمهدی بیکی چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:32 ب.ظ http://mohamadmehdibeiky.blogfa.com

اقارضا سلام.سال نو بر شما و برو بچه های شاهزاده علی اکبر مبارک.راستی دیگه به وبلاگت سر نمی زنی مطالبت خیلی قدیمی شده.میدونم سال کنکورت هست ولی.... به هر حال هرجاکه هستی وهر کار که می کنی موفق باشی.

محمد مهدی بیکی جمعه 7 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ب.ظ http://mohamadmehdibeiky.blogfa.com

رضاجون ممنون شما لطف دارین.ضمنا جای شما هم خیلی خالی بود.موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد