گریبان دریده

من محمد رضا کریمی متخلص به بردیا دانشجوی رشته ی فقه و حقوق هستم . نظر یادتون نره . برام اس ام اس بزنید ممنون میشم . 09363390131

گریبان دریده

من محمد رضا کریمی متخلص به بردیا دانشجوی رشته ی فقه و حقوق هستم . نظر یادتون نره . برام اس ام اس بزنید ممنون میشم . 09363390131

آیا امام زمان (عج) در جزیره ی خضراء زندگی می کند؟

سلام به تو!

یکی از دوستان این سؤال را مطرح کرده بودند که پاسخ آن را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید:

از برخی روایات و حکایات معتبر این‌‌چنین می‌فهمیم که امام (عج) در عصر غیبت کبری در مکان خاص و یا شهر مشخصی حضور دائمی ندارند و در بین مردم به صورت ناشناس زندگی می‌کند و رفت و آمد دارد.

امام صادق (علیه السلام) در حدیثی می‌فرمایند:

«صاحب الامر (عج) از این جهت با یوسف (علیه السلام) شباهت دارد که برادران یوسف، با این که عاقل و دانا بودند و قبلأ همه با یوسف زندگی می‌کردند، وقتی مجددأ یوسف را دیدند، تا یوسف خودش را معرفی ننمود، او را نشناختند و با اینکه بین او و  یعقوب بیش از هجده روز راه فاصله نبود، یعقوب از او اطلاعی نداشت».

پس چرا مردم انکار می‌کردند که خداوند همین عمل را نسبت به حجت خویش یعنی صاحب الامر (عج) انجام دهد؟ 

بقیه ی مطلب رو در ادامه مطالعه کنید.. 

چرا مردم انکار می‌کردند که خداوند همین عمل را نسبت به حجت خویش یعنی صاحب الامر (عج) انجام دهد؟

آن حضرت هم، در بین مردم رفت و آمد می‌کند و در بازارشان راه می‌رود و بر فرششان قدم می‌گذارد؛ ولی او را نمی‌شناسند و به همین وضع زندگی می‌کند تا هنگامی که خداوند به او اجازه‌ی معرفی خودش را به مردم بدهد. پس مسأله ای که قطعی است، این است که حضرت به صورت طبیعی در بین مردم رفت و آمد دارد و در بین آنها زندگی می‌کند.

در همین جا نکته ای را تذکر بدهم. عده‌ای از قول شیعه گفته‌اند که مکان دائمی حضرت مهدی (عج)، سرداب منزل خود در سامراست.

چیزی که قطعی و مسلم است، شیعه هیچ وقت چنین سخنی را نگفته است و این یک دروغ بزرگ است که از سر دشمنی و لجاجت گفته شده است.

حواست را خوب جمع کن! در هیچ روایتی گفته نشده که امام دوازدهم (عج) در سرداب منزل خود، همان جایی که غایب شده، زندگی می‌کند و از آنجا ظهور می‌کند.

بگذار یک حدیث دیگر برایت از امام صادق (علیه السلام) برایت بگویم.

حضرت می‌فرمایند:

«هیچ کس از دوست و بیگانه از جایگاه او آگاهی ندارد؛ مگر آن خدایی که اختیار او را در دست دارد».

اما راجع به اینکه حضرت مهدی (عج) در عصر غیبت چگونه ضروریات و احتیاجات زندگی خویش را مثل لباس و غذا تهیه می‌کند؟ آیا به طور عادی و معمولی است یا به از طریق معجزه؟

باید گفت به هر دو صورت ممکن است صورت بپذیرد.

وقتی آن حضرت به طور ناشناس در بین مردم رفت و آمد داشته باشد، ایراد و اشکالی هم ندارد که احتیاجات خود را به طور معمول و عادی تهیه کند.

از طرف دیگر، وقتی حضرت مریم (سلام الله علیها) در زمانی که به تنهایی به سر می‌بُرد، از عالم غیب و از خزانه‌ی الهی، غذاها و مائده‌های آسمانی برای او آورده می‌شد؛ چه ایرادی دارد که حضرت مهدی (عج) هم از خزانه‌ی غیب، رزق و روزی خود را به صورت معجزه دریافت کند؟ بعضی از روایات هم  همین مطلب را تأیید می‌کنند.

درباره‌ی افسانه‌ی جزیره‌ی خضراء هم باید به صورت اجمالی و کوتاه بگویم:

بررسی اسناد و کتاب‌هایی که این داستان را روایت کرده که حضرت در جزیره‌ای به نام جزیره‌ی خضراء واقع در دریای سفید زندگی می‌کند و این جزیره یک ویژگی دارد که هیچ کشتی و یا وسیله‌ی دیگری نمی‌تواند به آن نزدیک شود، نشان می‌دهد تناقض‌ها و ضعف‌هایی در این اسناد وجود دارد که سبب می‌شود این حکایت و داستان را بیشتر یک افسانه بدانیم و آن را باور نکنیم.

منتظر سوالات بعدی تو هستم...     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد